ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

 

Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a Tornai Pincészet Korlátolt Felelősségű Társaság (a továbbiakban: Szolgáltató vagy Tornai Pincészet) által a www.tornaipince.hu weboldalon keresztül Magyarország területén nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatások igénybevételére vonatkozó szabályokat, továbbá e szolgáltatásokat igénybe vevő Vásárlók (a továbbiakban: Vásárló) jogait és kötelezettségeit tartalmazza.

 

A Szolgáltató adatai:

Cégneve: Tornai Pincészet Korlátolt Felelősségű Társaság

Nyilvántartó szerv, cégjegyzékszám: Veszprémi Törvényszék Cégbírósága 19-09-504290

Adószáma: 10766732-219

Székhelye és postai címe: 8478 Somlójenő, Somló hegy 1242.

Ügyfélszolgálat telefonszáma: +36 70 339 9822

Ügyfélszolgálat e-mail címe: vinoteka@tornaipince.hu

Ügyfélszolgálat telefonos elérhetősége: hétfő - péntek: 10:00 – 17:00

Jelen ÁSZF a következő fejezetekből épül fel: 

1. Általános tudnivalók

2. Vásárlás menete a www.tornaipince.hu weboldalon

3. A termékek ára

4. Vásárlás, fizetés és szállítás dátuma

5. Fizetési módok

6. Megrendelés visszaigazolása

7. Számlázás

8. Szállítási feltételek

9. Elállás joga

10. Szavatossági és jótállási igények

11. Panaszkezelés, jogérvényesítési lehetőségek

12. Szállítási hibák

13. Adatvédelem

 

1. Általános tudnivalók

 

Jelen ÁSZF hatálya kiterjed valamennyi Magyarország területén kötött olyan jogügyletre, amely a www.tornaipince.hu weboldalon található elektronikus áruházon (a továbbiakban: webáruház) keresztül jön létre a jelen szerződésben meghatározott Szolgáltató és Vásárló (a továbbiakban: Felek) között.

Jelen ÁSZF 2020. november 16. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani az ÁSZF-et, amely módosításokat a weboldalon közzéteszi. A Vásárlók a www.tornaipince.hu weboldal használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a weboldal használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás érvényes.

A Szolgáltató fenntartja magának a jogot a webáruház, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak meghatározása tekintetében.

A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.), az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (Elker. tv.), valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet. A vonatkozó jogszabályok rendelkezései a felek külön kikötése nélkül is irányadók.

A webáruházban történő vásárlással a Szolgáltató, mint eladó és a Vásárló, mint vevő között adásvételi szerződés jön létre. A webáruházban történő vásárlás feltétele, hogy a Vásárló magára nézve kötelezően elfogadja a jelen ÁSZF-et, amelyről a megrendelés menete folyamán jognyilatkozatot tesz. A szerződéskötés nyelve a magyar.

A webáruházban a termékek képpel és termékcsoportonként leírással kerülnek bemutatásra, amely megkönnyíti a Vásárló számára a termék kiválasztását. 

A webáruházban történő vásárlással, a termékekkel kapcsolatos kérdései, észrevételei esetén, a „Szolgáltató adatai” között és a 11. fejezetben megjelölt ügyfélszolgálati elérhetőségeken keresztül kaphat további tájékoztatást.

Ahol jelen ÁSZF fogyasztót említ, azon a Ptk. és a hatályos fogyasztóvédelmi jogszabályok szerint meghatározott fogyasztót kell érteni.

 

2. Vásárlás menete

 

A webáruházban történő vásárlás esetén a jelen ÁSZF-ben leírtak szerint a megrendeléssel a Vásárló vételi ajánlatot tesz, amelynek visszaigazolásával jön létre az adásvételi szerződés a Szolgáltató és a Vásárló között. A létrejött szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, a szerződés az elektronikus úton megtett jognyilatkozattal jön létre. A Szolgáltató a szerződést – annak rendelésszáma szerint – legfeljebb a vásárlás napjától számított 5. év utolsó napjáig tartja nyilván és a Vásárló kérésére azt a nyilvántartási idő alatt utólag hozzáférhetővé teszi a Vásárló által kért formátumban. A nyilvántartási időn belül kezdeményezett jogvita esetén a szerződést a jogvita lezárultáig tartjuk nyilván, akkor is, ha az az 5. év utolsó napján túl következik be.

 

A www.tornaipince.hu weboldalon található webáruházban történő vásárlás menete a következő:

 

2.1. BEVÁSÁRLÓKOSÁR

Miután kiválasztotta a megfelelő terméket, a „Kosárba” gomb megnyomásával rakhat be terméket a virtuális bevásárlókosárba. 

A „Bevásárló kosár” menüben ellenőrizheti a megvásárlandóként Kosárba helyezett termékeket és szolgáltatásokat azok valamennyi Kosárba helyezés előtt megadott paraméterével (pl. darabszám, időpont, ...).

A Kosár tartalmának módosítására két lépésben van lehetőség, először el kell távolítani a Kosárból a kérdéses terméket vagy szolgáltatást, majd a ismét fel kell keresni a termékhez vagy szolgáltatáshoz kapcsolódó weboldal szekciót, és a megfelelőnek vélt adatok megadásával ismét a Kosárba kell helyezni a terméket vagy szolgáltatást. 

Amennyiben nem kíván több terméket vagy szolgáltatást vásárolni, mint a Kosár aktuális tartalma, a lent látható „Megfelelő, megadom az adataimat” gomb megnyomásával a rendelés következő fázisához jut.

 

2.2. MEGRENDELÉSI PARAMÉTEREK ÉS ADATOK MEGADÁSA

A következő lépésben adja meg az áruátvétel és a fizetés módját, a megrendelői adatokat (név, email cím, telefonszám), a számlázási adatokat (név, adószám, cím), nem személyes átvétel esetén a kézbesítési adatokat (név, cím), valamint fogadja el az ÁSZF-et, illetve az esetleges további feltételeket rögzítő dokumentumokat (pl. bankkártya elfogadási szolgáltatást nyújtó partnerünk szerződési feltételei). 

A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező. A telefonszámnál célszerű a mobilszámot megadni a gyorsabb kommunikáció érdekében.

Az adatok kiválasztása és megadása után a „Megrendelés” gomb megnyomásával tudja megrendelését létrehozni, amennyiben nem bankkártyás fizetést választott. Bankkártyás fizetés esetén átirányításra kerül az OTP Mobil Kft. által üzemeltetett SimplePay fizetési felületre, és az itt történő bankkártyaadat megadással, valamint Fizetés jóváhagyással tudja megrendelését létrehozni, amennyiben a tranzakció sikeresen teljesül. 

 

2.3. SZÁLLÍTÁS ÉS FIZETÉS

Kiszállításkor a Magyar Posta szolgáltatásait vesszük igénybe, Ön a terméket a csomag feladását követően legkésőbb a második munkanapon megkapja. A Magyar Posta munkatársai a csomagokat munkaidőben kézbesítik, tehát olyan szállítási címet adjon meg, ahol munkaidőben át tudja venni a csomagot! Amennyiben a Magyar Posta az áru átadását nem tudja teljesíteni, az MPL értesítést hagy az Ön postaládájában, majd a következő munkanapon újra megkísérli a kézbesítést, ha ez sem vezet eredményre, akkor az MPL a címhelyen újból értesítőt hagy, melyen feltünteti azt a postahelyet, melyen 5 napig még megőrzik a csomagot. 

Amennyiben nem kapja meg időben csomagját, kérjük, keresse ügyfélszolgálatunkat!

A szállítási díj 3.600 Ft (amely a 27 % ÁFÁ-t tartalmazza).

Bruttó 15.000 forint értékhatár feletti megrendelés esetén a szállítás költségeit - Magyarország teljes területén - elengedjük.

Kérjük, a csomagot kézbesítéskor átvétel előtt szíveskedjen megvizsgálni és ha sérült, vetessen fel jegyzőkönyvet és ne vegye át a csomagot!

A fizetés módjánál választhat a banki átutalásos, a bankkártyás, a készpénzes fizetési mód vagy az utánvét között, ha az adott fizetési mód megengedett az áruátvételi mód és a Kosár érték alapján. A következő bankkártya típusokkal tud fizetni: MasterCard, Maestro, Visa, Visa Electron.

 

2.4. VISSZAIGAZOLÁSOK

A rendelést követő 48 órán belül a vinoteka@tornaipince.hu  e-mail címről kiküldésre kerül az Ön által megadott e-mail címre elküldésre kerül a rendelés visszaigazolás, melyben tájékoztatjuk a rendelés paramétereiről. Amennyiben bankkártyával fizetett, a SimplePay visszaigazolást fog küldeni a tranzakció eredményéről az Ön által megadott e-mail címre.

A Szolgáltató a megrendelést csak akkor fogadja el, amennyiben a Vásárló a megrendeléshez szükséges valamennyi adatot megadja a felületeken megjelenített mezők kitöltésével. A Szolgáltatót a Vásárló által tévesen és/vagy pontatlanul megadott rendelési adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli. Amennyiben a Vásárló a hibás adatbevitelről tudomást szerez, jogosult és egyben köteles a helyes adatokat haladéktalanul a Szolgáltató tudomására hozni a 11. pontban megjelölt ügyfélszolgálati elérhetőségeken.

 

3. Termékárak

 

Az egyes termékek árai megtekinthetőek a termék információs oldalán és a kiválasztást követően a Kosárban. A termékárak magyar Forintban vannak meghatározva és tartalmazzák az általános forgalmi adót, de nem foglalják magukba a kiszállítási költségét.

 

A Szolgáltató a termékár és szállítási díjváltoztatás jogát fenntartja, azzal, hogy a módosítás a www.tornaipince.hu weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termék vételárát és szállítási díját nem befolyásolja.

 

A termék elérhetőségével kapcsolatos, árazási, valamint nyomtatási hibával – ideértve a nyomtatott anyagokban való és weboldalon szereplő hibás információközléseket – kapcsolatban a Szolgáltató a tudomásszerzést követően haladéktalanul gondoskodik a hiba megszüntetéséről. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a webáruházban feltüntetésre, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleges rendszerhiba miatt megjelenő „0” Ft-os vagy „1” Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket a hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében a Vásárló elállhat vásárlási szándékától. Elállás esetén a Szolgáltató a Vásárló által megfizetett teljes vételár és szállítási költség visszatérítéséről gondoskodik.

 

4. Vásárlás, fizetés és szállítás időpontja

 

Vásárlás időpontja

A webáruházban történő vásárlás időpontja az a nap, amikor a vásárlás visszaigazolásra kerül.

 

Fizetés időpontja

A webáruházban történő fizetés időpontja az a nap, amikor a Vásárló banki átutalással vagy bankkártyával kezdeményezett fizetése alapján a vételár és a szállítási költség a Szolgáltató bankszámláján jóváírásra kerül, utánvéttel történő fizetés esetén pedig amikor a Vásárló a termék(ek) átvételével egyidejűleg a vételárat és a szállítási költséget megfizeti.

 

Szállítás időpontja

A Szolgáltató a vásárlás időpontját követő legkésőbb tizedik napon belül gondoskodik a termék házhozszállításáról.

 

5. Fizetési módok

 

A termék(ek) és szolgáltatás(ok) kiválasztását követően a kosárban az egyes tételek ellenértéke, valamint azok összege kerül feltüntetésre, beleértve az általános forgalmi adót is. A fizetendő szállítási költség a megrendelői adatok megadására szolgáló képernyőn kerül megjelenítésre.

 

Banki átutalással történő fizetési mód:

A Megrendelés gomb megnyomását követően a Vásárló által megadott e-mail címre a Tornai Pincészet üzenetet küld a banki átutalás szükséges részleteiről, mely alapján a számlavezető bankján keresztül az utalást elektronikus úton elvégezheti.

 

Bankkártyás fizetési mód:

Elfogadott kártyatípusok: Visa, MasterCard, Visa Electron, Maestro.

Valamennyi kártyaadat biztonságos, jól védett csatornán jut el a Szolgáltató számláját vezető pénzintézethez (SSL – Secure Socket Layer).

Hitel- vagy bankkártyával történő fizetés a SimplePay rendszerén keresztül az alábbiak szerint történik:

i) a Megrendelés gomb megnyomását követen a Vásárló átirányításra kerül a SimplePay oldalára,

ii) a szükséges mezőket ki kell tölteni (kártya száma, lejárati idő, tulajdonos neve, CVV kód),

iii) a fizetést meg kell erősíteni.

 

Utánvéttel történő fizetési mód:

A webáruházból úgy is lehetősége van rendelni, hogy a termék vételárát és a szállítási költséget a termék kiszállításakor fizeti meg a Szolgáltató részére.

Ebben az esetben az utánvéttel történő fizetési módot szükséges választania. Utánvétes fizetésre egyedi termékek esetében nincs lehetőség.

Az utánvételes fizetési mód legfeljebb 25.000 Ft értékhatárig lehetséges.

 

6. Megrendelés visszaigazolása

 

Miután a Vásárló a megrendelését (ajánlatát) elküldte a Szolgáltató részére, a Szolgáltató késedelem nélkül, automatikus visszaigazoló e-mail útján megrendelési visszaigazolást küld a Vásárló által megjelölt e-mail címre. A megrendelési visszaigazolás az alábbi adatokat tartalmazza: a megrendelt termékek és szolgáltatások adatait és mennyiségét, számlázási és szállítási információkat, a termék árát, a szállítási költséget. 

A visszaigazoló e-mail a Szolgáltató részéről a Vásárló által tett ajánlat elfogadásának, és a visszaigazolással érvényes szerződés jön létre a Szolgáltató és a Vásárló között.

Amennyiben a Szolgáltató a termék elérhetőségéről minden gondossága ellenére nem tud gondoskodni, úgy jogosult a szerződéskötéstől elállni. Ebben az esetben a Vásárló a megrendelés visszautasításáról kap értesítést. Az eddig az időpontig teljesített fizetések visszautalásáról a Szolgáltató haladéktalanul gondoskodik. A szerződéskötéstől való elállás esetén a Szolgáltató ügyfélszolgálata egyeztetési céllal felkeresheti a Vásárlót, egy esetleges más termékre történő szerződéskötés céljából. 

 

7. Számlázás

 

A megrendelt termékről szóló számla eredeti példányát a csomagon belül az áruval egyidejűleg feladja a Szolgáltató a Vásárló által megadott szállítási címre. Igény esetén erre irányuló egyértelmű kérés alapján a szóban forgó számla másolatát elektronikus úton a Vásárló által megadott e-mail címre a Szolgáltató megküldi. A számla tartalmazza a megrendelt termék adatait és mennyiségét, a rendelés azonosítóját, a termék árát, a szállítási költséget, a fizetendő végösszeget és a Tornai Pincészet ügyfélszolgálati elérhetőségeit.

 

8. Szállítási feltételek

 

Hitel- vagy bankkártyával történő vásárlás esetén a webáruházban való vásárlás feltétele, hogy a Vásárló a megrendelés során magyarországi szállítási címet jelöljön meg. A szállítás további feltétele, hogy a Vásárló a megrendelt termék vételárát és kiszállítási díját megfizesse.

A megrendelt termék vételárán felül, ha nem teljesülnek az ingyenes szállítás feltételei, a Vásárló köteles a kiszállítási költséget is megfizetni a Szolgáltató részére.

A Szolgáltató a megrendelt termék kiszállításáról Magyarország teljes területén kizárólag az DPD futárszolgálattal gondoskodik.

A termék megrendelésekor a Vásárló köteles megadni a telefonszámát, amelyen a Vásárló elérhető, annak érdekében, hogy a Szolgáltató által vállalt kiszállítási feltételek teljesíthetők legyenek.

Miután a Szolgáltató a csomagot a szállítópartnernek átadta, a vásárló tájékoztatást kap e-mailben a szállítási folyamat megkezdéséről, melyben egyúttal elküldésre kerül a csomag nyomon követési száma, amire kattintva a szállítópartner honlapján keresztül követhető a csomag állapota. A kiszállítás napján a DPD SMS-ben értesíti a Vásárlót a kiszállításról.

A kiszállítás hétköznap 08:00 és 17:00 között történik.

A termékszállítással összefüggő további tudnivalók:

A Szolgáltató megbízott szállítója a megrendelt terméket a szállítási címként megjelölt helyen tartózkodó személynek adja át az átvevő személy átvételi jogosultságra vonatkozóan tett nyilatkozata után. A Vásárló elfogadja, hogy a Szolgáltató nem vállal felelősséget azért, ha a terméket nem a megrendelést leadó veszi át, ha egyébként a Szolgáltató a terméket a megjelölt szállítási címen adta át.

A Szolgáltató a vásárlás időpontját követő legkésőbb 10 napon belül gondoskodik a termék házhozszállításáról.

A Szolgáltató kizárja a felelősségét a szállítás várható időtartamának elhúzódása miatt abban az esetben, ha a szállítási késedelem a Szolgáltató működési körén kívül álló okból – így különösen szélsőséges időjárási viszonyok, nagyszámú megrendelések – miatt következik be.

Sérült csomag esetén a Vásárlónak jogában áll megtagadni az átvételt és erre vonatkozóan, az indok megjelölésével a szállítóval jegyzőkönyvet felvetetni.

Abban az esetben, ha a küldemény sérülése vagy tartalmának hiánya a kézbesítéskor nem volt azonnal felismerhető, azt a kézbesítéstől számított 3 munkanapon belül kell bejelenteni. 

A bejelentéssel egy időben a küldeményt (a tartalmat a teljes belső és külső csomagolással együtt) a DPD rendelkezésére kell bocsátani. 

 

9. Elállás joga

 

Szolgáltató elállási joga

A Szolgáltatót megilleti az elállás joga, ha olyan termék megrendelésének visszaigazolása történt, amely a készletből kifogyott. Elállás esetén a Szolgáltató a Vásárló által megadott e-mail címre küldi meg nyilatkozatát a Vásárló részére. Elállás esetén a Szolgáltató ügyfélszolgálata egyeztetési céllal felkeresheti a Vásárlót, egy esetleges más termékre történő szerződésmódosítás céljából.

 

Vásárló, mint fogyasztó elállási joga

Ha a Vásárló fogyasztónak minősül, elállási jog illeti meg a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján a webáruházban vásárolt termékek vonatkozásában, az alábbiakban meghatározottak szerint:

A fogyasztó 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni a szerződéstől.

Ez a rendelkezés nem érinti a fogyasztó azon jogát, hogy elállási jogát a megrendelés leadásának napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.

Az elállási határidő a termék adásvételére irányuló szerződés esetében attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a Vásárló vagy a Vásárló által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.

Ha a Vásárló az elállási jogával élni kíván, elállási szándékát jelezheti telefonon, e-mailben, levélben az alábbi címek valamelyikére:

Tornai Pincészet Kft. (8478 Somlójenő, Somló hegy 1242.)

tel: +36 88 513 344

e-mail cím: vinoteka@tornaipince.hu 

Ebből a célból felhasználhatja az alábbi elállási nyilatkozat-mintát is. 

Elállási nyilatkozat-minta:

 (csak a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza!)

 

Címzett: 

Tornai Pincészet Kft.,

8478 Somlójenő, Somló hegy 1242.

 

Alulírott kijelentem, hogy gyakorlom elállási jogomat az alábbi termék(ek) adásvételére:

(itt szükséges a szerződés tárgyául szolgáló termék vagy szolgáltatás megjelölése)

…………………………………………

…………………………………………

…………………………………………

Áru átvételének időpontja: ……. év ……………………. hó ……. nap

A fogyasztó neve: …………………………………………

A fogyasztó címe: …………………………………………

Keltezés és a fogyasztó aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén szükséges!) 

Kelt: ……………………. (keltezés helye), ……. év ……………………. hó ……. nap

 

………………………

aláírás

 

A Vásárló határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt jelzi ez irányú szándékát és elküldi elállási nyilatkozatát. A Vásárlót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a fentiekben foglaltaknak megfelelően gyakorolta.

Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mailen keresztül történő értesítés esetén az e-mail küldésének idejét veszi figyelembe a Szolgáltató a határidő számítás szempontjából.

Az elállás joghatásai:

Ha a Vásárló eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Vásárló elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül Szolgáltató visszatéríti a Vásárló által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a Vásárló a felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.)

Szolgáltató a visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha a Vásárló más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Vásárlót semmilyen többletköltség nem terheli. A visszatérítést a Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Vásárló nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

A Vásárló köteles a Szolgáltató postai címére a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.

A termék visszaküldésének közvetlen költségét a Vásárló viseli. A Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni.

A Fogyasztót nem illeti meg az elállási joga a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. § (1) bekezdésében foglalt esetekben, így különösen

i) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Vásárló utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Vásárló személyére szabtak;

ii) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;

iii) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;

iv) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;

v) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;

 

10. Tájékoztató a kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról

 

10.1. Kellékszavatosság

 

Ön hibás teljesítés esetén társaságunkkal szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. tv. (Ptk.) szabályai szerint.

 

Ön – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

 

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy társaságunk számára más igény teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Az általunk forgalmazott termék (bor) tekintetében a kijavítást lehetetlennek tartjuk, ezért a termék cseréjét vagy az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, illetve, ha egyikre sem tart igényt, a szerződéstől elállhat. Elállás esetén az eredeti állapotot kell helyreállítani, vagyis Ön visszaszolgáltatja a tőlünk megrendelt terméket, mi pedig visszatérítjük annak vételárát.

 

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra társaságunk adott okot.

 

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul közölni. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni.

 

A szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

 

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igény érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket társaságunktól vásárolta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba a teljesítés időpontjában is megvolt.

 

10.2. Termékszavatosság

 

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az a) pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

 

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kicserélését kérheti, a bor természeténél fogva hibás teljesítés esetén annak kijavítása lehetetlen.

 

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a társaságunk által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

 

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

 

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

Társaságunk mint termelő (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

i)  a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

ii)  a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

iii)  a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

 

A mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítani.

Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre vonatkozó kellékszavatossági igényét társaságunkkal szemben érvényesítheti.

 

10.3. Jótállás

 

Termékeink jellegére tekintettel jótállást nem vállaluk.

 

11. Panaszkezelés, jogérvényesítési lehetőségek

 

Panaszkezelés

Vásárló a termékkel, a webáruházban történő vásárlással vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos észrevételeit, kifogásait a Szolgáltató Ügyfélszolgálati elérhetőségein jelentheti be. A Szolgáltató ügyfélszolgálati elérhetőségei az alábbiak:

Ügyfélszolgálat postacíme: 8478 Somlójenő, Somló hegy 1242.

Ügyfélszolgálat telefonszáma: +36 70 339 9822

Ügyfélszolgálat e-mail címe: vinoteka@tornaipince.hu

Ügyfélszolgálat telefonos elérhetősége: hétfő - péntek: 10:00 – 17:00

Fogyasztónak minősülő Vásárló a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos panaszát szintén a fenti elérhetőségek valamelyikén jogosult bejelenteni.

A Vásárló a panaszát szóban vagy írásban közölheti a Szolgáltatóval.

Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát

i) személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a Vásárlónak átadja,

ii) telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Fogyasztónak legkésőbb az írásbeli panaszról szóló részben meghatározott érdemi válasszal egyidejűleg megküldi.

Az írásbeli panaszt a Szolgáltató a beérkezését követően harminc napon belül írásban, érdemben megválaszolja és intézkedik annak közlése iránt. A panaszt elutasító álláspontját a Szolgáltató megindokolja.

 

További jogérvényesítési lehetőségek

A Szolgáltató és a fogyasztónak minősülő Vásárló között létrejött szerződések esetében az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak a Vásárló rendelkezésére:

i) Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál: a Szolgáltató részéről történő jogsértés esetén a Vásárlónak lehetősége van panasztételre a fogyasztóvédelmi hatóságnál, amely a panasz elbírálása alapján dönt a fogyasztóvédelmi eljárás megindításáról.

ii) Békéltető testület: a termék minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, a szolgáltatás minőségével, továbbá a felek közötti szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatban (fogyasztói jogvita) a Vásárlónak lehetősége van békéltető testülethez fordulni; a Szolgáltató kötelezettséget vállal a békéltető testületi eljárásban való együttműködésre.

A Szolgáltató székhelye szerint illetékes békéltető testület:

Veszprém Megyei Békéltető Testület    

Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. (Fsz. 115-116.)    

Tel.: +36-88-814-121 (ügyfélfogadási időben), +36-88-814-111 (titkárság)    

Fax: +36-88-412-150    

E-mail: info@bekeltetesveszprem.hu 

Web: www.bekeltetesveszprem.hu

     

iii) Bírósághoz fordulás lehetősége: a Vásárló fogyasztói jogvitából eredő követeléseinek érvényesítése céljából bírósághoz fordulhat. A fogyasztónak minősülő Vásárló a Szolgáltatóval szemben fennálló, szerződéses jogviszonyból eredő igényét a belföldi lakóhelye, ennek hiányában belföldi tartózkodási helye szerint illetékes bíróság előtt is megindíthatja.

 

Online vitarendezés

Az Európai Bizottság új platformot indított, mely a fogyasztók és a kereskedők számára megkönnyíti az internetes vásárlással kapcsolatos viták online rendezését. Ha probléma merül fel az internetről rendelt termékkel vagy szolgáltatással, a https://webgate.ec.europa.eu/odr linkre kattintva három egyszerű lépésben tölthetik ki a panasztételi űrlapot. 

 

12. Szállítási hibák

 

Amennyiben a Vásárló nem az általa megrendelt terméket kapta vagy a kapott termék minősége nem felel meg a Szolgáltató ajánlatának, kérjük igénye rendezése érdekében szíveskedjen kapcsolatba lépni a Szolgáltató ügyfélszolgálatával a megjelölt elérhetőségeken.

Ügyfélszolgálat e-mail címe:hvinoteka@tornaipince.hu

Ügyfélszolgálat telefonszáma: +36 88 513 344 (hétfő - péntek: 10:00 – 17:00)

A tévesen kiszállított termékkel összefüggésben felmerült költségeket a Szolgáltató viseli.

 

13. Adatvédelem

         

ALAPELVEK, FOGALMAK, MEGHATÁROZÁSOK

 

1. A www.tornaipince.hu  honlap működtetése, az azon kínált szolgáltatások nyújtása, tevékenysége kapcsán felmerülő személyes adatok kezelésével kapcsolatos kérdésekről az adatkezelések megkezdése előtt a jelen „Adatvédelmi és adatkezelési szabályzat” dokumentum (a továbbiakban: Szabályzat) nyújt tájékoztatást az adatok kezelésével kapcsolatos tényekről, így különösen az adatkezelések céljáról, jogalapjáról, az adatkezelések időtartamáról. A jelen Szabályzat kiterjed az érintetteknek az adatkezelésekkel kapcsolatos jogaira és jogorvoslati lehetőségeire is. 

 

2. A Szabályzat időbeli hatályát oldalanként a láblécben szereplő dátum jelzi. Az Adatkezelő fenntartja a jogot, hogy a Szabályzatot bármikor módosítsa és új Szabályzatot tegyen közzé honlapján. Új verzió hatályba lépésével a korábbi verzió hatályát veszti. 

 

3. Fogalmak, meghatározások 

 

Érintett: bármely meghatározott, személyes adat alapján azonosított vagy - közvetlenül vagy közvetve - azonosítható természetes személy; 

 

Személyes adat: az érintettel kapcsolatba hozható adat - különösen az érintett neve, azonosító jele, valamint egy vagy több fizikai, fiziológiai, mentális, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára jellemző ismeret -, valamint az adatból levonható, az érintettre vonatkozó következtetés. 

 

Különleges adat:  

a. a faji eredetre, a nemzetiséghez tartozásra, a politikai véleményre vagy pártállásra, a vallásos vagy más világnézeti meggyőződésre, az érdekképviseleti szervezeti tagságra, a szexuális életre vonatkozó személyes adat,

b. az egészségi állapotra, a kóros szenvedélyre vonatkozó személyes adat, valamint a bűnügyi személyes adat. 

Különleges adatot az Adatkezelő nem kér és nem kezel. Bármely módon az Adatkezelő tudomására hozott vagy tudomására jutott különleges adatot az Adatkezelő haladéktalanul töröl a rendszeréből. 

 

Adatkezelő: aki önállóan vagy másokkal együtt az adat kezelésének célját meghatározza, az adatkezelésre (beleértve a felhasznált eszközt) vonatkozó döntéseket meghozza és végrehajtja, vagy az adatfeldolgozóval végrehajtatja. 

 

A jelen Szabályzat szerinti adatkezelő: 

neve: Tornai Pincészet Kft.

cégjegyzékszám: 19-09-504290

adószáma: 10766732-219

székhelye: 8478 Somlójenő, Somló hegy 1242.

e-mail címe: vinoteka@tornaipince.hu

weboldala: www.tornaipince.hu

 

Adatkezelés: az alkalmazott eljárástól függetlenül az adaton végzett bármely művelet vagy a műveletek összessége, így különösen gyűjtése, felvétele, rögzítése, rendszerezése, tárolása, megváltoztatása, felhasználása, lekérdezése, továbbítása, nyilvánosságra hozatala, összehangolása vagy összekapcsolása, zárolása, törlése és megsemmisítése, valamint az adat további felhasználásának megakadályozása, fénykép-, hang- vagy képfelvétel készítése, valamint a személy azonosítására alkalmas fizikai jellemzők (pl. ujj- vagy tenyérnyomat, DNS-minta, íriszkép) rögzítése; 

 

Adatfeldolgozás: az adatkezelési műveletekhez kapcsolódó technikai feladatok elvégzése, függetlenül a műveletek végrehajtásához alkalmazott módszertől és eszköztől, valamint az alkalmazás helyétől, feltéve, hogy a technikai feladatot az adaton végzik; 

 

Adatfeldolgozó: az a természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki vagy amely szerződés alapján – beleértve a jogszabály rendelkezése alapján kötött szerződést is – adatok feldolgozását végzi. 

 

A jelen Szabályzat szerinti adatfeldolgozó: 

Tárhelyszolgáltatóként:

neve: Somló-Net Kft.

képviseli: Csonka Tamás

adószám: 13276027-2-19

székhelye: Devecser Vasút u. 29.

e-mail címe: somlonet@somlonet.hu

weboldala: www.somlonet.hu

az általa végzett művelet: A személyes adatok tárolása.

  

Adatvédelmi incidens: személyes adat jogellenes kezelése vagy feldolgozása, így különösen a jogosulatlan hozzáférés, megváltoztatás, továbbítás, nyilvánosságra hozatal, törlés vagy megsemmisítés, valamint a véletlen megsemmisülés és sérülés. 

 

Infotv.: Az információs önrendelkezési jogról és az információ-szabadságról szóló 2011. 

évi CXII. törvény. 

 

Fgytv.: A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény. 

A www.tornaipince.hu honlap megtekintésével kapcsolatos adatkezelés

1. A https://www.tornaipince.hu  honlapon a bárki számára hozzáférhetően közzétett tartalmak megtekintése személyes adatok megadása nélkül lehetséges. A honlap a látogatókról automatikusan az alábbi adatokat rögzíti: a látogató IP-címe, a látogatás időpontja, a weboldalon megtekintett aloldalak és tartalmak. Ezeket az adatokat az adatkezelő kizárólag a honlappal kapcsolatos elemzésre, a honlap biztonságos működésének az ellenőrzésére használja fel. 

2. A honlapon, mint az elérhető más honlapokon döntő többségén is, úgynevezett „cookie”-k (sütik) működnek, melyek a honlap használatával kapcsolatos információkat őriznek meg. Ezek lehetővé teszik a Google Analytics szolgáltatásainak igénybevételét. A sütikben tárolt adatok kezelésének célja a felhasználói élmény növelése és a honlap online szolgáltatásainak fejlesztése. A honlapon használt sütik személy szerinti beazonosításra alkalmas információt nem tárolnak. 

3. A honlap látogatása során a számítógépre elhelyezett sütiket a felhasználó a saját számítógépéről bármikor eltávolíthatja, illetve letilthatja böngészőjében a sütik alkalmazását. 

Ezzel kapcsolatos információ a  https://www.google.com/intl/hu/policies/privacy/partners/ honlapon található. 

4. A honlap tartalmaz úgynevezett Facebook képpontokat is, melyek lehetővé teszik a Facebook számára, hogy sütik, adatgyűjtő jelek és hasonló adattárolási technológiák használatával adatokat gyűjtsön vagy kapjon az oldalról, és ezeknek az adatoknak a felhasználásával mérési szolgáltatásokat nyújthat, és célzott hirdetéseket jeleníthet meg azoknak, akik előzőleg felkeresték a www.tornaipince.hu  honlapot. Ön bármikor dönthet úgy, hogy nem kívánja az adatoknak a hirdetések célzása érdekében történő gyűjtését és felhasználását. 

Ezzel kapcsolatos további információ a https://www.facebook.com/about/privacy magyar nyelven is olvasható. 

 

Az egyes tevékenységekre vonatkozó adatkezelések részletezése

 

A Információkérés 

 

1. Az adatkezelés jogalapja: Az információkérés önkéntes hozzájáruláson alapul. 

2. Az adatkezelés célja: Az érintett számára megfelelő információ nyújtása és kapcsolattartás. 

A kezelt adatok köre és célja:

Adat - Cél

név - azonosítás

e-mail cím - kapcsolattartás, igény pontosítása, információadás

telefonszám - kapcsolattartás, igény pontosítása, információadás

kérdés/kérés tartalma - válaszadás input adata 

3. Az érintettek köre: Minden természetes személy, aki az Adatkezelővel kapcsolatba lép és az Adatkezelőtől információt kér személyes adatainak megadásával. 

4. Az adatkezelés időtartama: A cél megvalósulásáig. 

5. Az adatkezelés folyamata: 

i) az érintett a maga által választott módon (személyesen, telefonon, e-mail-ben, egyéb formában) információkérés céllal fordul az Adatkezelőhöz. 

ii) az Adatkezelő a kérést, igényt szükség szerint pontosítja az érintettel. 

iii) az Adatkezelő megadja a kért információt azon a módon, ahogy az érkezett, illetve ahogy arról az érintettel megállapodott. 

 

B Ajánlatkérés 

 

1. Az adatkezelés jogalapja: Az ajánlatkérés önkéntes hozzájáruláson alapul. 

2. Az adatkezelés célja: Az ajánlatkérő számára megfelelő ajánlat adása és kapcsolattartás. 

A kezelt adatok köre és célja:

Adat - Cél 

név - azonosítás 

e-mail cím - kapcsolattartás 

telefonszám - kapcsolattartás 

kérdés/kérés tartalma - válaszadás input adata  

kiválasztott termék vagy szolgáltatás megjelölése - ajánlatadáshoz szükséges 

rendelt termék/szolgáltatás megnevezése - ajánlatadáshoz szükséges 

rendelt termék/szolgáltatás darabszáma - ajánlatadáshoz szükséges 

igényelt szállítási vagy teljesítési határidő - ajánlatadáshoz szükséges 

speciális igények megjelölése - ajánlatadáshoz szükséges

3. Az érintettek köre: Minden természetes személy, aki az Adatkezelőtől adott szolgáltatás és/vagy termék kapcsán ajánlatot kér az ehhez szükséges adatok megadásával. 

4. Az adatkezelés időtartama: Az ajánlat érvényességi idejének lejártáig. 

5. Az adatkezelés folyamata: 

i) az érintett a maga által választott módon (személyesen, telefonon, e-mail-ben, egyéb formában) ajánlatkérési kérés céllal fordul az Adatkezelőhöz. 

ii) az Adatkezelő a kérést, igényt szükség szerint pontosítja az érintettel. 

iii) az Adatkezelő ajánlatot ad azon a módon, ahogy arról az érintettel megállapodott. 

 

C Megrendelés 

 

1. Az adatkezelés jogalapja: A megrendelés önkéntes hozzájáruláson alapul. 

2. Az adatkezelés célja: A megrendelés eljuttatása az Adatkezelőhöz, annak az Adatkezelő általi pontosítása, kiegészítése, elfogadása vagy elutasítása és az ezekhez szükséges kapcsolattartás. 

A kezelt adatok köre és célja:

Adat - Cél 

név - azonosítás 

e-mail cím - kapcsolattartás 

telefonszám - kapcsolattartás 

megrendelt termék vagy szolgáltatás megjelölése - a teljesítéshez szükséges 

megrendelt termék/szolgáltatás darabszáma - a teljesítéshez szükséges 

szállítási vagy teljesítési határidő - a teljesítéshez szükséges 

speciális igények megjelölése - a teljesítéshez szükséges 

3. Az érintettek köre: Minden természetes személy, aki az Adatkezelőtől adott szolgáltatást és/vagy terméket rendel meg az ehhez szükséges adatok megadásával. 

4. Az adatkezelés időtartama: Az ajánlat érvényességi idejének lejártáig. 

5. Az adatkezelés folyamata: 

i) az érintett a maga által választott módon (személyesen, telefonon, e-mail-ben, egyéb formában) megrendelési céllal fordul az Adatkezelőhöz. 

ii) az Adatkezelő a kérést, igényt szükség szerint pontosítja az érintettel. 

iii) az Adatkezelő ajánlatot ad a megrendelő számára és/vagy szerződést küld a részére. 

iv) az Adatkezelő az ajánlat elfogadását és/vagy a szerződés megrendelő általi elfogadását követően szerződés szerinti teljesítést nyújt a megrendelő számára. 

v) a megrendelő teljesítésigazolást ad ki. 

vi) az Adatkezelő számlát állít ki a megrendelő részére, melynek a megrendelő által történő kiegyenlítését követően archiválja a keletkezett dokumentumokat. 

 

D Hírlevél küldése

 

1. Az adatkezelés jogalapja: A hírlevélre történő feliratkozás önkéntes hozzájáruláson alapul. 

2. Az adatkezelés célja: A hírlevél küldéssel kapcsolatos adatkezelés célja a címzett teljes körű általános, vagy személyre szabott tájékoztatása az Adatkezelő legújabb akcióiról (ezen belül különösen a csak a Hírlevélre feliratkozottak számára nyújtott szolgáltatásokról, kedvezményekről), eseményeiről, híreiről, értesítés szolgáltatások változásáról, elmaradásáról. 

A kezelt adatok köre és célja:

Adat - Cél

név – azonosítás

e-mail cím - hírlevél kiküldése (jogszabály szerint kötelező adat)

3. Az érintettek köre: Minden természetes személy, aki az Adatkezelő híreiről, akcióiról, kedvezményeiről rendszeresen értesülni kíván, ezért személyes adatainak megadásával a hírlevél szolgáltatásra feliratkozik. 

4. Az adatkezelés időtartama: Az érintett kérésére történő törlésig. Az érintett a hírlevélről bármikor leiratkozhat, az 

i) elektronikus levelek alján lévő „Leiratkozás” link segítségével (azonnali leiratkozás), vagy

ii) a vinoteka@tornaipince.hu e-mail címre, lehetőleg az e-mail „Tárgy” rovatában a LEIRATKOZÁS szó feltüntetésével, vagy

iii) postai úton az Tornai Pincészet Kft. 8478 Somlójenő, Somló hegy 1242. címre küldött leiratkozási kérelem útján.

A leiratkozni kívánó érintettnek tisztában kell lennie azzal, hogy azonnali leiratkozást csak a jelen pont a) alpontja szerinti leiratkozás jelent, a b) - c) alpontok szerinti leiratkozás néhány napos átfutási idővel járhat, amelyre tekintettel nem jogsértő, ha ezen időszak alatt a rendszer még hírlevelet küld az érintettnek. 

Az Adatkezelő felhívja továbbá a figyelmet arra is, hogy az azonos, vagy közel azonos időben küldött hírlevél és a jelen a) alpont szerinti azonnali leiratkozási kérelem is elkerülheti egymást technikailag, ezért a leiratkozást követően kapott hírlevél nem jelenti a leiratkozási kérelem figyelembevételének mellőzését. 

 

E Közösségi oldalon történő jelenlét és marketing

 

1. Az adatkezelés jogalapja: Az Adatkezelő közösségi oldalakon lévő profiljához kapcsolódó adatkezelés önkéntes hozzájáruláson alapul. 

2. Az adatkezelés célja: Az Adatkezelő honlapján található tartalmak közösségi oldalakon történő megosztása, az erre való figyelemfelhívás, marketing. 

A kezelt adatok köre és célja: 

Adat - Cél 

név - azonosítás 

használatos fotó - azonosítás 

hozzászólás - vélemény, hozzászólás kifejezése 

értékelés - vélemény, hangulat kifejezése 

kérdés/kérés tartalma - válaszadás input adata

3. Az érintettek köre: Minden természetes személy, aki az Adatkezelő közösségi oldalait látogatják, követik, az azon elhelyezett tartalmakhoz viszonyulnak (like/dislike), azokat megosztják saját ismerőseik között részben vagy teljeskörűen. 

4. Az adatkezelés időtartama: A leiratkozásig. 

 

F Banki adatokkal kapcsolatos adatkezelés

 

1. Az adatkezelés jogalapja: A banki átutalással kapcsolatos adatok megadása önkéntes hozzájáruláson alapul. 

2. Az adatkezelés célja: az érintett részéről történő pénzügyi teljesítés elősegítése. 

A kezelt adatok köre és célja: 

Adat - Cél 

név (számlabirtokosé) - azonosítás 

e-mail cím (postai cím) - a díjbekérő és számla küldéséhez szükséges 

bankszámlaszám - azonosítás 

közlemény - azonosítás 

összeg - a teljesítéshez szükséges

3. Az érintettek köre: Minden természetes személy, aki banki átutalási móddal kíván fizetni.

4. Az adatkezelés időtartama: A hatályos számviteli szabályoknak megfelelően. 

5. Az adatkezelés folyamata: 

a. az Adatkezelő díjbekérőt/számlát küld az érintett e-mail (postai) címére. 

b. az érintett átutalja a megfelelő összeget az Adatkezelő bankszámlájára. 

c. az Adatkezelő ellenőrzi az átutalást. 

d. az átutalással kapcsolatos adatok bekerülnek az Adatkezelő könyvelési rendszerébe, melyhez kizárólag csak az Adatkezelővel szerződéses kapcsolatban álló könyvelő, mint e tekintetben adatfeldolgozó férhet hozzá. 

 

G. Panaszkezelés

 

1. A panasz megtétele önkéntes hozzájáruláson alapul, de a megtett panasz esetén a kezelt adatok vonatkozásában a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény alapján kötelező. 

2. Panaszt 

a) az vinoteka@tornaipince.hu e-mail címen, lehetőleg az e-mail „Tárgy” rovatában a PANASZ szó feltüntetésével, vagy

b) postai úton az Tornai Pincészet KFT. 8478 Somlójenő, Somló hegy 1242. címre küldött címre lehet eljuttatni az Adatkezelő részére. 

3. Az érintettek köre: Minden természetes személy, aki megrendelt, igénybe vett szolgáltatásra/termékre, és/vagy az Adatkezelő magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panaszát szóban vagy írásban közölni kívánja. 

4. Az adatok kezelésének célja a panasz közlésének lehetővé tétele, az érintett és panasza azonosítása, valamint a törvényből származó kötelezően rögzítendő adatok felvétele, valamint a kapcsolattartás. 

5. Az adatkezelés időtartama: az Adatkezelő a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát a felvételüktől számított 5 évig kezeli a vonatkozó és hatályos Fgytv. 17/A. § (7) bek. alapján, kötelezően. 

A kezelt adatok köre és célja:

Adat - Cél 

A panasz azonosítója - azonosítás 

név - azonosítás 

A panasz beérkezésének időpontja - azonosítás 

telefonszám - kapcsolattartás 

a hívás időpontja - azonosítás 

a beszélgetés során megadott személyes adatok - azonosítás 

számlázási/levelezési/e-mail cím - kapcsolattartás 

panaszolt termék/szolgáltatás/magatartás - panasz kivizsgálása 

csatolt dokumentumok - panasz kivizsgálása 

panasz oka - panasz kivizsgálása 

maga a panasz - panasz kivizsgálása

6. A Fgytv. rendelkezésének megfelelően az írásbeli panaszt a vállalkozó a beérkezését követően harminc napon belül, vagy ha jogszabály ennél rövidebb határidőt állapít meg, annak lejártáig köteles írásban, érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles. 

7. Az adatkezelés folyamata:  

i) az érintett a maga által választott módon közli a panaszát az Adatkezelővel.

ii) szóbeli panasz esetén az Adatkezelő jegyzőkönyvet vesz fel a panaszról.

iii) az Adatkezelő megvizsgálja a panasz összes körülményét, és ezek alapján megválaszolja azt.

iv) az Adatkezelő törekszik a panasztevő számára megnyugtató módon rendezni a panaszt.

 

H. Adatokhoz való hozzáférés

 

1. Az Ön által megadott személyes adatokhoz az Adatkezelő és az 1. pontban bemutatott Adatfeldolgozók férhetnek hozzá a feladataik ellátása érdekében. 

2. Az Adatkezelő képviseletét ellátó ügyvéd szintén megismerheti a személyes adatait is, ha az Ön beadványa alapján bírósági eljárás indul. 

3. Az Adatkezelő kivételes esetben adja át a személyes adatait más állami szervek számára. amennyiben 

i) az Adatkezelő az irattárazásra vonatkozó jogszabályok és belső szabályzata alapján az Ön személyes adatait tartalmazó ügyet átadja a Levéltár számára,

ii) az Önt érintő ügyben bírósági eljárás indul, és az eljáró bíróság számára szükséges az Ön személyes adatait tartalmazó iratok átadása,

iii) a rendőrség megkeresi a Hatóságot, és a nyomozáshoz az Ön személyes adatait tartalmazó iratok továbbítását kéri.

 

I. Adatbiztonsági intézkedés

 

1. Az Adatkezelő az Ön által megadott személyes adatokat elsődlegesen az jelen Szabályzat elején megadott adatfeldolgozó szokásos védelmi rendszerekkel ellátott szerverein, részben a saját informatikai eszközein, papír adathordozó esetén székhelyén megfelelően elzárva tárolja. A személyes adatai tárolásához az Adatkezelő más közreműködő szolgáltatását nem veszi igénybe. 

2. Az Adatkezelő az elvárható intézkedésekkel gondoskodik arról, hogy a személyes adatait védje többek között a jogosulatlan hozzáférés ellen vagy azok jogosulatlan megváltoztatása ellen.  

 

J. Adatkezeléssel kapcsolatos jogok

 

I. A tájékoztatás kéréséhez való jog

1. Ön az Adatkezelő 1. pontban megadott elérhetőségein keresztül, írásban tájékoztatást kérhet az Adatkezelőtől, hogy az tájékoztassa: 

a) milyen személyes adatait,

b) milyen jogalapon,

c) milyen adatkezelési cél miatt,

d) milyen forrásból,

e) mennyi ideig kezeli,

f) az Adatkezelő kinek, mikor, milyen jogszabály alapján, mely személyes adataihoz biztosított hozzáférést vagy kinek továbbította a személyes adatait.

2. Az Adatkezelő az Ön kérelmét legfeljebb 30 napon belül, az Ön által megadott elérhetőségre küldött levélben teljesíti. 

 

II. Helyesbítéshez való jog

1. Ön az Adatkezelő 1. pontban megadott elérhetőségein keresztül, írásban kérheti az Adatkezelőtől, hogy az módosítsa valamely személyes adatát (például bármikor megváltoztathatja az e-mail címét vagy postai elérhetőségét). 

2. Az Adatkezelő a kérelmét legfeljebb 30 napon belül teljesíti, és erről az Ön által megadott elérhetőségre küldött levélben értesíti. 

 

III. A törléshez való jog

1. Ön az Adatkezelő 1. pontban megadott elérhetőségein keresztül, írásban kérheti az Adatkezelőtől személyes adatainak törlését. 

2. A törlési kérelmet az Adatkezelő abban az esetben utasíthatja el, ha a jogszabály vagy valamely belső szabályzat az Adtakezelőt a személyes adatok további tárolására kötelezi. Ilyen eset például az, ha az irattárazásra vonatkozó, belső szabályzatban foglalt határidő nem telt le. Amennyiben azonban nincs ilyen kötelezettség, akkor az Adatkezelő az Ön kérelmét legfeljebb 30 napon belül teljesíti, és erről az Ön által megadott elérhetőségre küldött levélben értesíti. 

 

IV. A zároláshoz való jog

1. Ön az Adatkezelő 1. pontban megadott elérhetőségein keresztül, írásban kérheti az Adatkezelőtől, hogy a személyes adatait zárolja. 

2. A zárolás addig tart, amíg az Ön által megjelölt indok szükségessé teszi az adatok tárolását. Ilyen lehet például, ha úgy gondolja, hogy a beadványát az Adatkezelő jogellenesen kezelte, azonban az Ön által kezdeményezett hatósági vagy bírósági eljárás érdekében szükséges az, hogy a beadványát az Adatkezelő ne törölje. Ebben az esetben a hatóság vagy a bíróság megkereséséig az Adatkezelő tovább tárolja a személyes adatot (például az Ön beadványát), ezt követően törli az adatokat. 

 

V. A tiltakozáshoz való jog

1. Ön az Adatkezelő 1. pontban megadott elérhetőségein keresztül, írásban tiltakozhat az adatkezelés ellen, ha az Adatkezelő személyes adatát közvetlen üzletszerzés, közvélemény-kutatás vagy tudományos kutatás céljából továbbítaná, felhasználná. Így például Ön tiltakozhat az ellen, ha az Adatkezelő az Ön hozzájárulása nélkül az Ön személyes adatait tudományos kutatás céljából felhasználná.

2. Ön tiltakozhat az adatkezelés ellen akkor is, ha Ön szerint a személyes adatai kezelése kizárólag az Adatkezelőre vonatkozó jogi kötelezettség teljesítéséhez vagy jogos érdekének érvényesítéséhez szükséges, kivéve a jogszabályi felhatalmazáson alapuló adatkezeléseket. Így például nem tiltakozhat az ellen, ha az irattárazásra vonatkozó belső szabályzatunk alapján a személyes adatait tartalmazó beadványát – az ügy irataival együtt – átadjuk a Levéltár számára. 

 

VI. Eljárás az adatkezeléssel kapcsolatos joggyakorlásának sikertelensége esetén

1. Az Adatkezelő törekszik arra, hogy az Ön adatkezeléssel kapcsolatos jogát a jogszabálynak megfelelően gyakorolni tudja és megelégedettségére záruljon minden ügy. 

2. Amennyiben Önnek a személyes adataival kapcsolatos tiltakozását, panaszát, kérelmeit Társaságunknál nem sikerült megnyugtató módon rendeznie, vagy Ön bármikor úgy ítéli meg, hogy személyes adatai kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll, úgy a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál jogosult bejelentést tenni. 

 

A Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság elérhetőségei 

Székhely: 1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/c. 

Levelezési cím: 1530 Budapest, Pf. 5 

Telefon: +36 1 391 1400 

Telefax: +36 1 391 1410 

E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu   

Web: www.naih.hu    

 

K Az adatkezeléssel kapcsolatos jogérvényesítés lehetősége

 

Az Ön által tapasztalt jogellenes adatkezelés esetén polgári pert kezdeményezhet az Adatkezelő ellen. A per elbírálása a törvényszék hatáskörébe tartozik. A per – az Ön választása szerint – a lakóhelye szerinti törvényszék előtt is megindítható (a törvényszékek felsorolását és elérhetőségét az alábbi linken keresztül tekintheti meg: http://birosag.hu/torvenyszekek. 

 

L Bankkártya elfogadási szolgáltatás

 

Felhasználó tudomásul veszi, hogy a Website-ról indított bankkártyás fizetés esetén, Üzemeltető (mint adatkezelő) által a Website adatbázisában tárolt személyes adatai (számlázási név, számlázási cím, e-mail cím, telefonszám) átadásra kerülnek az OTP Mobil Kft., mint adatfeldolgozó részére. Az adatfeldolgozó által végzett adatfeldolgozási tevékenység jellege és célja a SimplePay Adatkezelési tájékoztatóban, a következő linken tekinthető meg: http://simplepay.hu/vasarlo-aff.

 

Jelen adatkezelési szabályzat 2020. november 16-tól hatályos.

Kapcsolat

Üzenetküldés & hírlevél feliratkozás
Tornai Pincészet
8478 Somlójenő, Somló hegy 1242.
info@tornaipince.hu
Borrendelés & Vinotéka
+36703399822
vinoteka@tornaipince.hu
Étterem & Rendezvény
+36703399821
rendezveny@tornaipince.hu
Adminisztráció
+36703399828
adminisztracio@tornaipince.hu